Monday, August 17, 2009

Ett magplask - Isinbaeva


Hon har varit oslagbar i ca 6 års tid. Ingen har kunnat slå henne och speciellt polskan Monika Pyrek och Anna Rogowska har fått leva i skuggan ihop med ryskan Feofanova. Vad gjorde gårdagens så positiva Isinbaeva idag i finalen? Hon slutade sist! SIST! Jelena gick in på en alldeles flör hög höjd och rev sina 3 försök och där var hennes VM-guld elelr ens medaljdrömmar borta. Dubbelt polskt med Anna Rogowska (bilden t. h.) och Monika Pyrek.
"Jag kom in med självförtroende, jag hoppade inhoppningen på 4.70 utan problem. Jag har alltid klarat dessa höjder lätt, men i ingångshöjden gick allt åt helvete. Jag vet inte vad som hände. Jag måste ta lärdom av detta nederlag. Jag kan inte tro att jag förlorade."
- grät en mycket bedrövad Jelena Isinbaeva, som rev ett hopp på 5.75, sedan sparade hon sina båda nästa till 5.80, som hon också rev.

En annan storfavorit som misslyckats idag 800m tog slut 200m innan mål för
Pamela Jelimo.

xoxo,
Vicky

No comments: