Tuesday, August 18, 2009

I can´t stand amatuers


Mitt flyg går om dryga 1,5h, ca 30min sedan säger jag till en kompis när mitt flyg går:

Oj, borde du inte vara på check-in nu? :O:O

7:29pmVicktoria

nope jag är där alltid 30 min innan

hatar att vänta

7:29pm

Oki, men det är ju regler..

Maaah, jag lovar jag hatar folk som är ovana resenöärer, jag blir liksom irriterad på hur "dumma" och ovissa de är.

Jaja, om ca en 20 minuter ska jag iaf åka mot flygplatsen. Tad hämtar mig på flygplatsen och vi åker mot Zakopane :)

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Elina said...

Jag blir alltid lika irriterad när folk inte har fattat det här med vätskor i handbagaget. Jag menar, hur länge har de reglerna funnits nu?? Men samtidigt så har ju vi nog rest mer än många gjort under en livstid och det finns ju en del människor som inte reser utomlands mer än ett par gånger vart tionde år. Och då är det klart att de har missat det här med vätskereglerna. Pusspusssssssss

Tasja said...

Vätskereglerna har faktiskt inte funnits så länge.....och det är lätt att glömma. Sist tex jag flög så köpte jag en läsk innanför kontrollen på Arlanda och skulle göra en transfer i Wien. Alltså inte först gå ut och sen in utan gå inom flygplatsen. Men en ny säkerhetskontroll hade man och inte kom jag ihåg att jag hade en läskflaska i handbagaget då inte.

Sen är 30 min absolut sista incheckningstid till reguljärflyg så 1 timme innan bör man ju vara där i alla fall. Så jag har nu lärt mig att ska jag skjutsas av Vicky lägger jag på minst 2 timmar. Går flyget 15.00 säger jag 13.00. Blir både dyrt och trist att tillbringa 1 dygn på en flygplats och få lov betala för ny biljett för att man missat flyget för att incheckningskön är lång ......