Monday, August 17, 2009

Life is a Roller Coaster


Ja, det är något speciellt att åka i en känslomässig bergochdal bana. I vanliga fall är jag ingen person som behöver mycket bekräftelse, men när man liksom börjar bry sig om någon, så blir det annorlunda. Speciellt om man är i ett sådant läge att man rakt ut inte kan (eller snarare vågar) säga rakt ut vad man känner eller vill, just för att det kanske inte är helt rätt (se föregående inlägg) i den värld vi lever i.

Det är egentligen helt sjukt hur känslig man blir på småsaker, att så fort något inte är gulligt eller så, så tänker man "?? :( Gillar han mig kanske inte? :(". Jag håller på att bli galen, rent ut sagt, för jag vill så himla gärna bara säga allt jag känner och tänker, men jag vågar inte, jag vill inte att det ska bli en katastrof, för tänk om det bara är jag som inbillar mig? Do it! säger vissa, men det är inte så lätt, det är ingen vanlig situation. Lång ifrån, och den skulle avspegla sig på en del personer.

I nästa sekund skriver han något helt annat och jag tänker "Han gillar mig ♥" och där är jag tillbaka i min lilla drömvärld, där jag inte behöver ställa de dära frågorna, behöver inga fler svar, jag är nöjd som det är. I alla fall nu, allt kommer dock hinna ifatt mig... Kanske snarare än jag tror...

I wanna kiss you
But if I do then I might miss you, babe
It's complicated and stupid
Got my ass squeezed by sexy cupid
Guess he wants to play, wants to play
a love game, a love game

Hold me and love me
Just wanna touch you for a minute
Baby three seconds is in it for my heart to quit it

- Lady Gaga - Love Game

xoxo,
Vicky

2 comments:

Sidney The Singer said...

Oooh vilken jobbig sits, en sits jag verkligen inte vill hamna i igen :( Det lättaste skulle ju vara att bara säga "såhär vill jag ha det, såhär känner jag, take it or leave it! Men som sagt, det e lättare sagt än gjort! Men du ska veta..

Hör han inte av sig när han säger att han ska. Lovar dig saker han inte kan hålla. Vill inte umgås me dig ute. Pratar bort förhållanden om du tar upp det osv.. då borde man verkligen tänka två ggr. Hoppas det inte e så.

KRAAM!

Vicky M said...

nä, så är det inte..hehe.. det är nog snarare jag som är lite off :)

krrraaaaam