Friday, August 07, 2009

Olyckor händer

Varning för otäcka bilder! En kusk, vars häst sparkar bakochut innan ett lopp.


Har precis kollat på Meydens FEI Nations Cup från Dublin. Sverige sög och hamnade på sista plats, Alex red dock bäst med 8:a fel på Isaac. Han måste jue bara få sista platsen till EM.

Annars så var det kvalet från Hinterzarten i backhoppning, som Denis vann. Luki var bästa österrikare på en fjärde plats. Luki hoppade faktiskt längst, men fick avdrag eftersom han hade bra vind (nya regler med plus och minuspoäng för vindförhållande). Det som jag tycker är roligt är dock att Alex Herr är tillbaka, tyvärr sumpade han totalt i kvalet, men vi lär få se mer av honom. Sen hoppade den f.s. nordiska kombineraren David Zauner för Österrike
, som var andra bästa Österrikare på en 9:e plats. Blir en intressant sommar, fast Schlieri kommer vara saknad på startlistorna fram till Zakopane.

Luki
xoxo,
Vicky

1 comment:

Kan Dee Drawings said...

Oj, har du!? Det var väldigt gulligt av dig! Vad smickrad jag blir! :) Inte för att jag tror Bella någonsin skulle ta in min saker i hennes butik. Det verkar inte vara hennes stil på något vis, samtidigt vill jag att min til ska kunna passa alla.. Hmm jag vet inte. Man får väl hoppas på det bästa! Vilken sjujäklans marknadsföring det skulle vara om det skulle ske dock.

Tusen tack för din fina omtanke där! Massa kramar!