Saturday, August 08, 2009

Sluta banta - - - Börja gå ner i vikt!

Stod det på en av tidningarna i väntrummet på Kroppia idag. Väldigt smart tyckte jag :)

Jossan skrev igår om Britney´s diet, som hon fått sin nya kropp från:
  • Inget socker är tillåtet
  • Undvik juice och läsk
  • Äggvitor till frukost
  • Lunchen består av kalkon och keso.
  • Kyckling och ris till middag
  • Styrketräning fem dagar i veckan
Jag är ganska bra med radikala dieter (långdrgana och sakta men säkert dieter funkar inte för mig, då jag måste se resultat, annars blir jag grinig), så fr.o.m. idag (eller ja, jag började springa i förrigår) har jag själv börjat.

Frukost som bas i form av äggröra (3 ägg och två skivor skinka), eller keso med skivade rädisor. Resten av dagen endast flytande föda (litet undantag för rent kött ibland dock), däri även glass om jag skulle känna för det (viktigt att ha något, annars tror jag själv inte att en diet håller, om den inte får innehålla något gott :/), och den enda frukten som är tillåten är vattenmelon.

Däremot är som sagt dryck i all form tillåten. Därtill två löppass om dagen (ca 7-10km), precis varit ute och sprungit 5km runt Pildammen och runt området här, plus 2km power walk.
Pildammen, bild från april 2009 (glömde kameran ikväll :/)

Hur länge tänker jag köra på detta då? Ja, fram till Zakopane, Zakopane lär jue bli en veckas paus, sen när jag är back i Sverige får jag se hur jag lägger om det, men nu är det on för 10 dagar framåt till.

puSS,
xXxVickanxXx

9 comments:

Tasja said...

Sorry men:

1. Alla sötade drycker (juice, läsk i alla former, sportdrycker & energidrycker) eller drycker med kalorier = sprit, vin, drinkar är BIG NO NO
2. Med den där dieten kommer du endast tappa vatten (förmodligen 3-4 kg men som sagt vatten som du direkt lägger på dig när du äter normalt)
3. Du kommer stoppa upp förbränningen så när du sen börjar äta lägger du inte bara på dig de kg du tog bort utan även några till.

Så ska man köra sådan diet ska man göra det jämt (och bli knäpp som Brittan blev) och förmodligen också dra på sig en och annan bristsjukdom. Men det är enda sättet behålla viktnedgången.

Visst är långsam viktnergång trist men enligt ALLA och även enligt forskning det enda som håller i längden. 0,5 kg/vecka är bra nedgång.

Vicky M said...

visst, men jag är bäst på radikal och sedan hålla det, har gjort det inann. 11kg på knappa 3 veckor, sen håller man det helt enkelt. Vet inte om man tappar så mycket vatten, eftersom man tar upp en massa vatten, då det är grundfödan plus att när man springer så mycket så ökar förbränningen och soeciellt fettdepåerna och kolhydraterna som finns i kroppen :)

Och visst vet jag att drycker har kalorier, det är jue därifrån som näringen kommer :)

Sidney the singer said...

shit va duktig du e som ställt om, hoppas d går bra gumman!

Vicky M said...

tack gumman!

ALICIA said...

Ingen särskilt bra idé faktiskt..
Du kommer bli av med vatten i kroppen, inte fett.
0,5-1 kg i veckan är lagom om man vill ha ett långvarigt resultat.

Varför inte bara äta hälsosamt, motionera och unna sig saker ibland? Det där är bara en långdragen diet. Och en rättelse till "jossan" som kommentera; Det får inte heta Juice om det är sötat. Bara naturlig sötma från frukterna/grönsakerna! Så juice är det inget fel på. Däremot de som heter nåt med -dryck är det tillsatt socker i.

John Doe said...

Ifall man vill gå ner i vikt snabbt så kan en diet vara bra, det håller jag med om. Att Britney's diet är är bra tvekar jag på. Känns som att hon svälter sig själv.

Erik franzon said...

Jag är för lat för att banta, tror ni att det funkar med detta bantningspiller från viktexperten?

Gå ner i vikt snabbt said...

Verkar som en bra diet !

Anonymous said...

you are truly a excellent webmaster. The site loading speed
is amazing. It seems that you're doing any unique trick. In addition, The contents are masterwork.

you have done a wonderful activity in this matter!


my web site cityville cheat