Saturday, October 10, 2009

Ibland är jag en dum blondin


Ja, ibland känns det att jag är blond. Det är lördag idag. Jag satte mig i bilen, åkte för att checka om det fanns något intressant på Ho & Ruck (jag behöver ett LITET skrivbord och en låg byrå), men där fanns nada. så jag fortsatte till DEZ och IKEA. Att bara ta sig fram tog en jävla tid, med typ stockning i rondellerna, att sedan få en parkeringsplats likaså, och för att inte tala om myllret av alla shoppingglada familjer som ska köpa nya soffor, sängar, garderober inne på IKEA. Jag ville spy. Jag hatar folksamlingar när jag ska handla. Jag vill vara i fred, jag vill inte att folk ska ta på mig stup i kvarten, jag hatar att trängas.

Köpte bara småsaker, då jag i veckan hellre äker dit med Carina och får 15% rabatt på köpet :) Sen var jag sur, för jag ville ha Delicato-bollar (negerbollar, och nej jag tänker inte kalla de chokladbollar, för det låter sååå fel och inte alls som det passar ihop) och de var SLUT!

Vidare in på DEZ. Käkade sushi (Guuud vad jag saknat). 3 bitar, med tonfisk, avocado och krabba. 2 prydnadssaker på Nanu-Nana (höll såklart på att bli galen på allt folk under tiden) och tillslut in på SPAR, Red Bull sugarfree, färskpressad apelsinjuice, tsatsumas klementiner, ost, Actimel vanilj, ägg, Rama Culinesse, skinka, Alpro Soya shocko-dryck och J.P. Chenet rosévin.

Lastade in allt i bilen och kom ännu en gång fram till slutsatsen att jag är korkad som begav mig ut att handla på en lördag (alla affärer är stängda här på söndagar, så det är typ kaos).

xoxo,
Vicky

No comments: