Saturday, October 10, 2009

Loose the time-perspective

Min rygg var inte nådig igår, vilket gjorde att jag stannade hemma. Forsatte läsa på min nya bok Champangeflickan av Caroline L. Jensen. En sann historia direkt ur sexindustrin, om striptease och prostitution. Och Malmö/Köpenhamn. En ganska dåligt skriven bok, som p.g.a. dess skrivsätt och ordval/språk är ganska svårläst, eller lättare sagt jobbig att läsa. Historien är dock bra, man vill fortsätta läsa för att se vad som händer. Författaren har lagt upp storyn bra, och redan i början berättar hon att någon ska dö, något som gör redan från början att man vill veta vem och hur, vilket gör att man redan från början vet att man kommer läsa ut hela boken.

Jag var sjukt trött, men tvingade mig att läsa "bara ett kapitel till". La till slut ifrån mig boken, innan jag hann somna hörde jag Betti komma hem efter utgång. Något jag idag under dagen fick reda på var klockan 5. Så, ja boken drog in mig. Och efter att jag kommit hem, gjorde mig en färdigpasta med dubbelt så mycket vatten som man borde ta, fortsatte jag och läste precis ut den.

Boken hade varit så himla mycket bättre om det fått sig en bra redigerare eller publicist, men den är väl värd att läsas :)

Någon som läst den? Synpunkter?

xoxo,
Vicky

No comments: