Monday, November 09, 2009

My ski jumping injury


Jag tycker det är ganska lustigt. T.o.m. mina skador är backhoppningsrelaterade. Har nu spenderat dryga 2 timmar på akuten. Mycket bättre akut här i Österrike än i Sverige. Under 2,5h hann de göra en undersökning, röntga, gå igenom röntgenbilder, vidare undersöka, ge mig en skena och pappersarbete. I Sverige hade jag inte ens fått gå in i ett undersökningsrum...

Men iaf. Som sagt inget brutet, men en fin backhoppningsskada: Bandgeriss im Sprunggelenck, d.v.s. avdraget/ ligament i fotleden, zerwane wiązadło w stawie skokowym, Torn ligament in the ankle joint. Vilket betyder att jag kommer få gå runt med en stabiliseringsskena i 6 veckor! Day and night! Får bara plocka av den för att duscha.

Visar er ordentlig bilder sen, men vill inte ta av mig skon nu, för det gör jävligt ont att sätta på den :/xoxo,
Vicky

4 comments:

Tasja said...

Det är farligt att dricka sprit.....:D

Det är iof en mycket vanlig fotbollsskada också. Skulle tro även i en massa andra idrottsgrenar, som tex friidrott.

Vicky M said...

backhoppning låter roligare :P

Sidney The Singer said...

Oh my, stackare!!! Hoppas det blir bättre snart gumman!!!

Vicky M said...

tack :)