Friday, January 01, 2010

Nyårsmiddagen :)


Jag, Malino och Anton anlände till Elite Marina Plaza i Helsingborg, checkade in och snackade lite med Danne, som satt nere i receptionen med biljetterna som folk skulle hämta ut. Sedan bestämnde jag mig för att lägga mig en 15 minuter i solariet innan vi började fördrinka lite med vodka-bull och skumpa. Rummet hade utsikt mot vattnet :) Hade problem med vad jag skulle ha på mg, men till slut blev det denna klänningen med LIIITE hjälp av Anton. Jag förstår inte riktigt vad som hände med tiden, men helt plötsligt var klockan nästan kvart i nio, och middagen skulle börja nio. Mina naglar var inte fixade, lösögonfransarna ville inte som jag ville (som nämnt, 2009 var inget bra år). Malin hade ingen kajal, så svart ögonfranslim fick duga att göra kajalstreck med..haha...

Anton började ringa och stressa att taxin väntar och att det är pinsamt att komma försent. Taxi körde i ungefär 10 minuter (det var 5 minuters gåväg från hotellet till Level, men taxichauffören hade ingen koll). Så började det med allt hälsande, jag är så sjukt dålig på namn. Vissa var jue redan lite för fulla för att gå på en middag, men men... Efter en del mingel sate vi oss till bords (långbord), jag satt bredvid en gammal klasskompis till Daniel - Jesper, Emelie Larsson, mittemot Caroline Kamensky, Mattias och Almin. Vi hade det riktigt trevlig. Vinet man fick var riktigt gott och maten likaså. Menyn såg ut som följer:
  • Välkomstdrink - skumpa
  • Förätt, halvostgratinerad hummer och vitt vin
  • Huvudrätt, oxfilè med potatisgratäng och vin.
  • Efterrätt, vaniljglass med varma hallon och kaffe avec

Mellan rätterna var det lite rotation. Gick och försökte dra bort Daniel ifrån hans MAC (han höll på att fixa med folk som inte hömtat ut sina biljetter, och jag tyckte han var alldeles för snäll och de fick liksom skylla sig själva). Sen pratade jag med Dan som fixade eventet ihop med Danne, skittrevlig :) Sen blev det huvudrätt och efter huvudrätten blev det megarotation typ. Jag kallade på Alex och vi satt och snacka resten av middagen om gamla och nya dagar. Den lilla lyckosten flyger till Florida imorgon. Alex är verkligen en skitgrym kille :) Sen joinade Amanda oss också, och Anton spillde ner halva mig med skumpa som han köpt, även i min efterrätt, så han fick den.

Helt plötsligt så ar klockan 23.40 och det blev typ kaos, alla skulle ha sina jackor och gå ner på Tempel (diskot), sen skulle alla ha skumpa för nyår och gå bort ner till hamnen.


Men resten får ni höra om senare ;)

Oh, jag är så sjukt dålg på att komma ihåg att ta foton :/

xoxo,
Vicky

3 comments:

Anonymous said...

juz to mówiłam, ale się powtórzę, bardzo dobrze Ci jest w mocniejszym makijażu oczu :D

Vicky M said...

dzieki! moze onnie taki mocny ale sztuczne rzesy mam :P

Anonymous said...

no właśnie, bo Ci ładnie kontrastują z włosami :D