Monday, March 29, 2010

Överskattad vs. Underskattad


Såg filmen Rumor has it.. eller Ryktet Går, som den heter på svenska på 3:an igår igen. Och ännu en gång gick det upp för mig att jag inte gillar Jennifer Aniston. Jag tycker verkligen att hon förstör alla filmer för mig. Vet inte varför, men ja jag gillar henne helt enkelt inte. Jag tycker hon är överskattad efter sin roll i Vänner. Kevin Costner spelar en av hennes två motspelare i filmen, medan den väldigt underskattade skådespelaren Mark Ruffalo, den andra. Han är även med i Shutter Island (som jag ej sett än), men även superbra filmen Just Like Heaven. Ryktet går är förövrigt en bra och underhållande film. Värd att ses.

Sarah Huttington, recently engaged, goes home to Pasadena with fiancé Jeff for a family wedding. She hears a rumor that "The Graduate" (book and movie) are based on her family. Did her grandmother and her mom have flings with the same man just before her parents married? Is she a strange man's child; does this explain why she doesn't fit in? Was her mother happy? Is she too facing a loveless marriage? Where can she seek answers: her mother's dead, her father's a pleasant naïf. Ask her salty grandma? Better to ask the man in the triangle, the real Benjamin Braddock. With Jeff's blessing, Sarah heads for San Francisco, looking for the key to her past and to her future
xoxo,
Vicky

No comments: