Thursday, April 15, 2010

Hur svårt kan det vara?



Ja, Madeleiene och Jonas är sk. hårt styrda, de får ibte bryta sin förloving innan Victoria´s bröllop har gått av stapeln, men jag menar hur svårt kan det vara? En ring på fingret betyder väl inget, är jue bara att bita ihop och vänta tills efter bröllopet och då göra slut/bryta förlovningen offentligt, eller? Fattar inte all denna uppståndelse. Oki, sen att hon kanske inte kan hångla offentligt med sin nya "
vän" Henrik Lundqvist är jue en sak, men det kan väl inte heller vara så svårt? Det handlar jue om 3 månader för Guds skull.

Eller vad säger ni om all denna uppståndelse runt kungahuset?


Känns som om det finns viktigare saker att lägga tidningsutrymme på, som t.ex. vulkanutbrottet Island, som medför att Sverige får stänga hela sitt luftrum. Tänk sikken katastrof det hade varit för mig om det hänt i måndags?! Om jag inte hade kunnat ta mig hem till Innsbruck till på tisdag, vilket hade inneburit att mina språkkurser troligtvis hade gått åt helvete då jag troligtvis inte får missa en enda lektion till för att få ut ett betyg.

Självklart har denna händelse också med svenska kungahuset att göra, för om luftrummet hinner stängas, så kan detta äventyra vårt kungahus närvaro vid danska drottning Margarethe´s 70 års fest.

xoxo,
Vicky

2 comments:

Anonymous said...

Have you seen gregor or any of the austrians lately? Have you got any news? :)

Vicky M said...

just came back to Innsbruck, and haven´t been anywhere else than at the university