Tuesday, August 03, 2010

Bästa Svenska Komedin - Förhandsvisningen


Jag är verkligen inget fan av svenska filmer, och framförallt ej komedier, jag tycker ofta att de är urusla, överdrivna och pinsamma istället för roliga. Jag tycker Smala Sussie är världens tråkigaste film och kan inte förstår hur alla kan älska den. Jag kan räkna upp bra svenska filmer på en hand (ej kriminalfilmer dock, där finns det en del), Tillsammans, Fucking Åmål, ja sen kommer jag inte på fler, men nu ska ni få en till (och nej, jag tyxcker inte att Hipp Hipp Hora är något speciellt, den är OK). Bröderna Karlsson. SÅ SJUKT BRA! Den var verklighetstrogen, sjukt roliga, hade klockrena repliker och var verkligen inte överdriven. Ett svenskt mästerverk måste jag säga, en svensk film som jag lugnt skulle kunna ha i min dvd samling.

Tuva Novotny är dock sååååå smal i den, har hon varit sjuk? Asså hon är snygg, men gar aldrig sett henne ens i närheten av så smal innan.


Så om ni inte heller är svensk film fantaster SE DEN! Ni kommer inte ångra er!

xoxo,
Vicky

3 comments:

alexandra said...

Hoppas du får en fin dag sötnos :)

Tasja said...

Har flera som vill se den med mig men jag har sett trailern och från den verkar den skittrist. Kanske ska ändra mig då?

Vicky M said...

ja, absolut, du vet hur det är, om trailern är kass så är filmen bra :D

Inception trailern tyckte jag va skitkass och ville inte se den, men fy vilken bra film :)