Monday, September 20, 2010

Nu blir det ändring Sverige!




Är det bara jag som tycker att det är bra att Sverige Demokraterna kommer in i Riksdagen? Känns som om alla är emot det. Måste dock säga att jag blev förvånad över att de får hela 20 platser.

Min fråga är, eftersom det verkar som om "ingen" gillar de, hur fan lyckades SD få så många röster? Vågar folk inte stå för sin röst? Tycker överhuvudtaget att det är fjantigt när man frågar någon vem de röstar på att de inte vill säga det. Jag menar what´s the big deal? Stå för det du gör liksom.

Jag röstade på Moderaterna, men var öppen med att skulle de inte finnas, så skulle SD ha fått min röst. Nytt blod i regeringen och jag tror på att det är en bra sak som de vill införa, t.ex. det här med att stänga Sverige´s gränser för kommande 10 år och ta hand om problemen i landet och inte ta in fler flyktingar och invandrare. För face it, det finns fler länder än Sverige att fly eller flytta till. Tycker bara det är fjantigt att man säger att "Sverige släppte in hatet".

Jag tror nog att Reinfeldt kommer fixa detta bra med de nya medlemmarna. Hur ser ni på det hela?


Resultaten för de olika städerna och kommunerna tycker jag är sjukt intressant, och man ser en tendens, där var det är mycket problem med invandringen är det fler som röstat på SD än i andra delar.

xoxo,
Vicky

5 comments:

Linda said...

Det ska bli spännande att se vad som kommer att ske efter valet nu. Personligen tror jag inte mycket kommer ändras, stora ändringar tar tid. Tycker dock denna hets som under och efter valet har uppstått är helt sinnessjuk! :( Ska verkligen människor behöva leva i rädsla för att de har en åsikt som skiljer sig från andras? :O

Vicky M said...

ja, det är helt sjukt. Vad gäller ändringar så måste de ta sin början någonstans :)

Tova said...

Kan också tycka att man borde våga diskutera invandringsfrågor lite mer...
Men problemet är väl vart man ska sätta gränsen, för man kan ju inte sätt stopp för ALL invandring.
Om jag t.ex. skulle ha en amerikansk pojkvän som vill flytta ihop med mig i Sverige, skulle han då förbjudas bara för att han inte är svensk??

Dessutom känns det lite läskigt att vissa inom SD faktiskt ÄR rasister och nazuster. Vem vill förknippas med det liksom :S

Vicky M said...

EU medborgare kan jue flytta runt hur de vill. och när det gäller pojkväns/flickväns frågor så kunde man göra som i USA med 30 månaders uppehålls tillstånd eller attman får komma på "inbjudan".

om ens pojkvän skulle vilja flytta ihop med en så har han även ett skäl till att flytta hit.

Visst finns det nazister och rasister i SD, men det finns det säkerligen i de andra partierna också, men där är man inte öppen med det som SD är i sina frågor :)

Anonymous said...

Ytterst tveksam till SD.
De känns inte seriösa för fem öre.

Budgeten de lagt fram har massor av hål i sig, politiska åsikterna är väldigt knepiga och de verkar ha dålig sammanhållning.