Tuesday, October 26, 2010

*NOSTALGIA* Austria´s National Day - October 26th

Ja, jag kunde nöjt mig med att sätta in en flagga, men nejdå, låt oss bli lite nostalgiska och sätta in mitt blogginlägg för en annan Österrikisk Nationaldag, mer exakt 2006 ;)

Österrike's Nationaldag i förrigår, va helcrazy, så helcrazy som det bara kan bli med backhoppare inblandade...haha... Kom hem ca 10 igår morse...haha... Hände massa skoj, kommentarerna som faller e alltid klockrena och ni ska få ta del av lite:

Herbert: So what are your plans?
Vickan&Malin: What?
H: Yes, what are your plans, I mean you have your small bags.
V: hahaha...what? small bags...haha.. So what does small bags mean?
H: Yeah, you know small bags.
V: It's just fashion...haha...

---

Pa väg att byta klubb, men pa vägen går vi in om en Polisstation.
Marc: Hej, vi skulle vilja lämna vara uppgifter
Polisen i speaker phonen: Varför det?
Marc: Sahär i förväg, ifall vi skulle göra något olagligt under kvällen.
Polisen: *klick*

Jag trodde jag skulle dö av skratt, tur att Fetti va där för jag hade verkligen legat pa marken annars...haha..

Efterfest, klockan är...ja mycket. Vi e ca 10 pers i ett rum. Malin sitter me Marc i soffan, Herbert sover i den soffan me. Jag, Fetti & Basti halvligger på golvet. Nån annan sitter i fåtöljen, Kike ligger i en fåtölj bakom mig.
Marc reser sig ur soffan:
Kike: Ska du inte knäppa byxorna?!
M: Oj, kanske. *knäpper byxorna*.
Alla inklusive mig kollar pa Malin. Folk tittar pa mig.
Vickan: Meeen MALIIIN!!
Malin: men jag har inte gjort nåt...tihihihiii...

Hände mucho mer..tihi.. men men... Kommer sätta ut lite citat fran olika tillfällen sa småningom, men tills dess far ni vänta :P
Det var tider det, eller vad säger du Malino? :P

xoxo,
Vicky

1 comment:

blossip said...

Jag kollade också precis i början. Men det var lite för galet för min smak :)