Friday, December 17, 2010

Malin Lundblads "Kändisjakten"

Malin Lundblad har kommit ut med sin debutbok "Kändisjakten" som verkar jättebra. Den säljs billigast på Bokus och just nu om ni anger rabattkoden "FAME" så får ni den för 169kr. Länken har nu här: http://www.bokus.com/bok/9789185841349/kandisjakten/

Kändisjakten är en underhållande men samtidigt analyserande bok om kändisskap.
Journalisten Malin Lundblad utforskar fenomenet på ett ingående sätt. Hon belyser kändisskapets historia, drömmen om att bli känd, kändisskapets fallgropar samt alla de aktörer som tillsammans bygger upp hela kändiscirkusen: skvallerjournalister, paparazzi, festfixare, personliga assistenter, artistföräldrar och naturligtvis kändisarna själva. I boken ingår intervjuer med bland andra Anna Anka, Isabella Löwengrip, Michael Nyqvist, Charlotte Perrelli, Paolo Roberto, Alex Schulman, Gudrun Schyman, Arne Weise, Katrin Zytomierska och Malin Åkerman.

Några citat ur Kändisjakten:
"Jag är ingen bitch och jag är ingen housewife"- Anna Anka, tv-personlighet
"Det är paparazzifotograferna som ger kändisarna syre"- Darryn Lyons, fotograf
"Internet är en bottenlös avgrund av skitsnack"- Paolo Roberto, programledare
"Om jag säger att jag tycker att en tröja är fin, så vet jag att den tar slut i butiken dagen efter"- Isabella Löwengrip, bloggare
"Jag har väntat på prinsessan Victoria i minusgrader och snöstorm"- Daniel Nyhlén, kändisreporter

Malin Lundblad, född 1980, arbetar som journalist och har skrivit för bland annat ELLE, Cosmopolitan, CHIC, Damernas Värld, Plaza Kvinna och Café. Under drygt sju år bodde hon i Los Angeles, där hon intervjuade Hollywoodstjärnor som Harrison Ford, Jennifer Aniston, Lindsay Lohan och Scarlett Johansson.
Absolut en kul julklapp tycker jag :)

xoxo,
Vicky

No comments: