Saturday, April 23, 2011

Ishockey på Malmö Stadion


Så i onsdagskväll begav vi oss för att se Ryssland möta Sverige i ishockey. Oleg har blivit co-tränare för det ryska landslaget så vi hade dels biljetter därifrån, sen hade även Kayt´s mamma fått hemskickat från Hockeyförbundet. Vi väntade på ambassadören innan vi gick in för ett glas vin och sedan intog vi våra platser. Ganska perfekta må jag säga, långt ner, men inte så långt ner att man har plexiglaset framför sig.

Welcome the Teams:

Ryssland´s och Sverige´s Nationalsånger:

Nästan 10 500 personer, så inte fullt, men bra med folk. Sverige lyckades kvittera till 2-2, men sen drog Ryssland ifrån i sista 20 minuters spelet, så det blev 4-2.


No hockey without fights & scores:

Efteråt kom Oleg och hämtade oss för att gå ner till omklädningsrummen..hehe.. Träffade på TV-sporten, som gjorde lite intervjuer med hon Susanne och han där normala sportkillen, vad han nu heter :) Trevlig kille det där :)Kände mig lite dum där killarna sprang runt nakna typ mitt fram en (och nej jag menar inte med underkläder utan med allt dinglande..haha..). Sen känner jag jue inte igen en endaste hockeyspelare, varken utseendemässigt eller namnmässigt, så kände mig lite lost..hehe... Den enda jag vet vem det är är Patrik Berglund 18, och det är bara för att Andréa var ihop med honom innan :) Men det var trevligt :)


Internt: Kayt´s mamma blev "Off-side" i omklädningsrummet...hahahahaha...



Någon som var där eller såg matchen på tv?

xoxo,
Vicky

No comments: