Monday, May 16, 2011

Eurovision 2011 - Feel the Heartbeat


Folk kallar Azerbaijan för en skräll, för mig var det redan en favorit efter semi-finalen, så jag förstår inte varför man tycker låten är en skräll till vinnare.
  • Skräll hade jag kallat Italien som blev två:a.
  • Skräll vill jag kalla de länder som inte gav en endast poäng till Eric Saade, för låten var om inte den bästa så en av de bästa i hela startfältet. T.o.m. Ryssland i vars press Eric praktiskt taget har blivit "avrättad" gav honom 1 poäng.
  • Skräll vill jag kalla Ungern, som med Kati Wolf hamnade så långt nere i listan.
  • Och skräll vill jag faktiskt kalla både UK´s Blue (som jag verkligen gillade)
    och som hamnade för långt ner.
  • Skräll vill jag även kalla Irland med Jedward som hamnade förvånansvärt långt ner de också.
Österrike´s låt av Nadine Beiler som bl.a. är backhopparen´s Stefan Thurnbichler´s flickvän var den bästa balladen.

Vad tyckte ni om hela Eurovision? What´s Your thoughts about the show?

xoxo,
Vicky

3 comments:

Anonymous said...

Beznadzieja z tym Azerbejdżanem. Najlepiej spisał się Alexey Vorobyew to był czad ładny chłopak, fajna muza, dobrze się ruszał. Podobała mi się także Irlandia uwielbiam tych bliźniaków no i oczywiście Gruzja moja kochana. Eldrine świetnie zaśpiewała, w ogóle urocza dziewczyna. No i Dania zapomniałabym!
ewelin

początki bywają trudne said...

Włochy były najlepsze. Piękna piosenka, dobrze wykonana:)

Anonymous said...

Dania była najlepsza. A na drugim miejscu - Austria.. Chyba dlatego, że uwielbiam ballady ;DD. No ale do Azerbejdżanu też nic nie mam. :D