Tuesday, June 21, 2011

Tuesday Evening

Mötte upp Kaytan inne i stan efter träningen (eller ja, hem och duscha först..hehe..). Blev kvällsmat på Hai med ett laxspett och en laxtatar med gurka, sedan kokade soya-bönor med salt och curry (Kayt tyckte det var starkt, jag fattade ingenting, mina smaklökar är nog lite dödade efter all chilli jag har i allt nu..hehe...).

Bestämnde oss för att se Steven Spielberg´s "Super 8" på nyrenoverade Royal. Och visst kan man inte undgå att hamna i något konstigt. Satt ett gäng killar bakom oss, som såklart skulle hålla på halva filmen igenom. Det lustigaste var dock att de skulle stöta på oss eller nåt genom att råka lägga sin mobil i läskhållaren bredvid oss. Så helt plötsligt mitt i filmen piper en mobil. Jag kollar på Kayt och det är inte hennes. Så vi tror det är någon som glömt den. Skulle sätta den på ljudlös, men Kayt var oteknisk på en så gammal mobil (ej Blackberry eller iPhone ;P), så jag fick låsa upp den och sätta på ljudös. Sen ringde den hela tiden, så tillslut svarade jag med ett SMS att "Du har glömt din mobil på bion". När filmen slutar kommer ett SMS "När slutar filmen?". Så jag svarar "Nu". Så ringer den igen, men filmen var ej riktigt slut, tillsut doick så börjar killarna bakom oss leta som idioter under och över sätena. Så Kayt vänder sig om och säger "Vad letar ni efter?!" Sen håller hon upp mobilen, så nån kille tar den och säger Tack. Moget killar, verkligen...

Vi fatta typ inte riktigt om det var ett practical joke från någon av hans vänner or what, men det var jue ännu ett bevis på att jag aldrig kan gå på bio utan att det händer nåt..haha...


xoxo,
Vicky

No comments: