Thursday, July 07, 2011

Sofi Fahrman är riktigt bra!

Trodde inte dessa ord skulle komma ur min mun, då jag inte direkt är något Sofi Fahrman-fan, men visst kan tjejen skriva :) Elsas Mode känns inte alls som en debutroman av någon som inte är författare. Den är spännande, lättläst och välskriven. Ett stort plus för boken personligen för mig blir att jag känner till alla ställena som beskrivs, både i New York och Stockholm.

Jag läste ut boken nästan back-to-back. Läste 1/4 en kväll, nästan 1/4 nästa kväll, sen sista kvällen var jag bara tvungen att ta mig igenom hela, kunde inte lägga ifrån mig den. Så strax efter 4 på morgonen kunde jag släcka lampan för lite sömn.

Nästa dag blev det att beställa Sofi´s 2:a bok Elsas Värld :)

När Elsa Gustavsson, 21, flyttar från New York packar hon mer än bara sin nya garderob i resväskan. Hon har samlat på sig underbara minnen, hett skvaller och konsten att överleva på 10 dollar om dagen i världens dyraste stad. Tillbaka i Sverige tar det inte lång tid innan Elsa befinner sig mitt i Stockholms pulserande modekarusell. Snart består hennes vardag av bloggande på Elsas mode, festande vid Stureplan och shopping på största allvar.

Sofi Fahrman är Sveriges mest kända modejournalist som bossar över Sofis mode, Sveriges mest lästa modetidning och modeportal. Detta är hennes debut, och första delen i en tänkt serie.
xoxo,
Vicky

No comments: