Monday, July 04, 2011

Tyska - Svenska


Har suttit de senaste timmarna och översatt skript... Tyska till svenska. Det var inte lätt kan jag be att få tala om då min ordkunskap vad kommer till svensk psykologi inte är långt över 0.

Hade jue fyra kurser som Anna från Lund ville veta innehållet i och tror ni man fick någon direkt hjälp ifrån professorerna i Innsbruck vad gäller kursinnehållet.

En svarade, eller skickade innehållet, på tyska såklart (engelska fanns ej tillgängligt). Professor nr. 2 svarade att om jag nu gått kursen, så borde jag väl ha skriptet och veta själv vad som ingick. Jo tack, skriptet kunde jag ladda ner, 69 sidor text... Och att jag gjorde tentan typ 4 år sedan sket hon blankt i - mitt problem. Kursinnehåll? Ja antingen hade hon inget eller ville hon bara inte skicka det. En riktig kärring, men jävligt bra föreläsningar, mina favoritprofessor faktiskt. Typ ingen gillade henne dock som person och hennes tentor var hemska. Så det var bara att läsa, välja ut och översätta.

Och den tredje professorn, ja han sket i att svara överhuvudtaget, fast jag mailade 3 gånger.


Kurserna det gällde var: Nonverbal Kommunikation, Religionspsykologi, Statistik 1 och Statistik 2.

xoxo,
Vicky

No comments: