Sunday, September 11, 2011

9/11 - 10 years ago


Det är helt sjukt att det är hela 10 år sedan som terrorattackerna i New York inträffade. Jag minns dagen, jag minns när jag satt på busshållsplatsen för att åka till stallet och den här mannen bara läste och grät. Jag var inte ledsen, jag försökte, men jag tror helt enkelt att jag inte greppade det hela, vilket gjorde det omöjligt för mig att känna så mycket sorg.

Jue mer tiden har gått, jue mer har jag förstått, och jue närmre har jag kommit 9/11. Jag har träffat folk p
å flyg vars barn har dött, folk som var i tornen, en brandman, en man vars fru var i tornen, men överlevde. Det har varit intensivt, kan bara tänka mig hur svårt det är för alla som verkligen upplevde dagen. Det som är ännu värre är att folk nu vi "göra om" 9/11

Exp
ressen har idag en artikel om barnen som föddes runt 9/11, som jag tycker är intressant.

xoxo,
Vicky
Vinn en MacBook Air med Studera Vidare - information om högskolor och universitet!

2 comments:

Linn - Norge said...

Jeg også var heller ikke lei meg. Jeg var 12år da det skjedde. Men etter det som har skjedd her i Norge, så er det som å oppleve alt på nytt 10 år etter at det skjedde.

Vicky M said...

ja, det är hemskt :(