Monday, September 19, 2011

Scandalous

5h innan det var dags skickar Naki ett SMS till mig att bussen inte stannar i Malmö utan att vi får ta oss till Lund istället... Men om vi vill kan vi få pengarna tillbaka och inte åka med?! Jävligt dålig stil tyckte jag, klart vi skulle ta oss in till Lund, men jag anser att som arrangör gör man inte så, och speciellt inte 5h innan det är dags. Iofs bjöd han oss på förfest, men vi hade jue inflyttningsfesten innan, så det var inte aktuellt.

Jag känner nada till Lund (fast jag gått 1 år t på gymnasiet där) , så kan säga att vi tog en mega omväg för att ta oss från Centralen till adressen (egentligen 5 min, vi tog 20min... nästan 1 Martini kan vara en annan orsak ;D) där bussarna avgår, vilket fick mina fötter att dö i mina 16cm klackar... Bussresan över bron var iofs jävligt nice, träffade Erik som jag inte sett på år och dar, och mer exakt typ 5 år sedan då vi alltid var ute ihop, the whole gang liksom :) NOSTALGI...



NASA Nightclub då, ja LOVELY med stora bokstäver. Jag älskar atmosfären, jag älskar inredningen, jag älskar feelingen på stället. Och en Bombay Sapphire m. tonic kostar 65dkk (ca 80kr) = ASBILLIGT :) Måste dock säga att det var ganska lite folk (förutom "svenskarna" som kom med bussarna) och iom detta kändes åldern 18-20... mindre kul. Killen från ICA-reklamen var också där, Gud vad liten han är :) Vet inte vad han heter, jag tycker han liknar Martin Björk iaf ;D

Strax innan 3 hade jag och Karro fått nog, så vi tog en taxi till huvudbangården och hoppade på nästa tåg tillbaka till Malmö. Slöseri med pengar kan man tycka när man har hela resan betald, men kändes inte som om vi palla vara kvar där till stängning. Tydligen fler som tyckte samma för på tåget träffade vi på en hel del folk till som hade fått nog. Karro hade också en
liten flirt med papperskorgen ;)
Från Hyllie blev det att åter vänta på en taxi för att komma hem, och snacka om att det var skönt att slänga sig i sängen för att vila mina döda fötter.



xoxo,
Vicky

Studera Vidare - information om högskolor och universitet!

2 comments:

Unknown said...

Vad roligt att du är med..:) Kom ihåg att det finns flera möjligheter att få fler lotter exempelvis genom att följa mig på bloglovin och skriva och länka om tävlingen här i din blogg..:)

Predatory Blonde said...

Vad fina ni är! Trist att det krånglade med resan dock. Pusssssssssss