Tuesday, October 25, 2011

APARTMENT ALL THE WAY

Hela min Polenresa hade och har syftet med min lägenhet (och samtidigt kan jue ingen hindra mig från att fixa lite beauty-stuff :P). Så igår efter min manicure så var det dags att börja. Jag skulle jue ha ett badkar med jaccuzzi, men igår såg jag en superlyxig duschkabin, med badkar, radio, hydromassage etc. och det bara blev "I just MUST have it".Så jag köpte den :D Min pappa blev dock lagom glad över min direkta budgetspräckning :P


Sedan köpte jag vasken jag ville ha, kakel till köket (kostar typ lika mycket som hela köket, men om jag vill ha nåt så vill jag :/). Sedan var vi iväg hos Samsung och kollade in kylskåp, i Sverige finns det nämligen typ inget att välja på, plus att de dubbelkylskåpen som jag vill ha med ismaskin, kostar dubbelt så mycket som här.

Samma sak med en sådan dum grej som tapeter. Jag ska ha en Esprit Home tapet i mitt sovrum, på Nordsjö kostade en rulle tapet 695kr och en rulle bord 695kr, så 1400kr. Här kostar bord + tapet 350kr SKILLNAD?!?!

Sen blir det dock tyvärr inget av min glasdörr till badrummet, för när vi började räkna på den så gick den på nästan 10 000kr och det är jag tyvärr inte villiga att lägga på en dörr (jag kan tänka och kompromissa ;P)

xoxo,

Vicky

2 comments:

Unknown said...

Hej jag heter Joanna och är 23 men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda vilken bakgrund man än har:)
Så kolla gärna in min blogg:)

Anonymous said...

Hejsan,
det låter som att du ska fixa om i hela hela köket! Så roligt. Det kostar, men åh vad resultatet alltid är fantastiskt. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Vi har just nu en kökstävling som du kan titta på! Vill du ha en liten morot kan du kontakta mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer.
/Vendela