Thursday, October 13, 2011

På äventyr i Höganäs


Jag var ute med Trewor igår, släppte honom på backen och han stack iväg efter en kanin (som vanligt). Så kallade jag på honom så kom han inte tillbaka, så efter 20min blev jag förbannad och gick hem. Min mamma gick ut för att hämta honom, men ingen Trewor. Vi letade och letade. Min pappa t.o.m. körde runt för att se om han inte blivit påkörd, men hunden var borta.

Så jag printade ut lappar om folk hade sett honom, som både jag och min pappa åkte runt och satte upp. På kvällen fick jag reda på att man ska ringa till Polisen och anmäla, så om någon hittar hunden så kan de ringa en.

Någon hade hittat honom (fångat upp) och ringt djurambulansen, men eftersom jag ringde efter kontorstid, så kunde vi inte få tag i de, så jag skulle återkomma idag. Idag ringde jag, efter ca 20 min i olika köer, så kopplades jag ihop med djurambulansen. Trewor var i HÖGANÄS!!! För djurambulansen arbetar därifrån. Så det var bara att sätta sig i bilen och köra de 100km enkel resa....

Den puckade personen som hade fångat upp honom hade ringt djurambulansen klockan 16.00, jag gick ut med Trewor typ kvart i, så hon hade typ plockat hem honom direkt, istället för att vänta ute om någon letade efter honom. Hade hon bara låtit honom vara så hade han sprungit tillbaka till mig. Fattar lixom inte hur folk tänker, "hitta" en hund i Malmö och direkt ta den till Höganäs 100km upp i landet.

Men men, nu är han iaf hemma . Han var ganska ledsen när vi kom dit och har vatt lite slapp och lugn hela dagen idag, men det går väl över så han är sitt vanliga galna jag igen :)

xoxo,
Vicky

2 comments:

Predatory Blonde said...

Höganäs?? Det är mina gamla trakter ;)

Det var ju ändå snällt av personen att faktiskt ringa någon, även om det var lite otur i just den här situationen! :)

Anonymous said...

Håll koll på hunden istället då? Du ska vara glad att han inte hittades påkörd och stendöd vid ngn väg.