Tuesday, December 20, 2011

Chocktillstånd!


Kajsa Bergqvist är lesbisk! OMG! Det hade jag aldrig kunnat tänka mig. Längst upp på Aftonbladets första sida finns nyheten just nu. Kajsa kommer ut i QX. Min fråga är, OK hon kommer ut och berättar om sin flickvän, men var tidningen tvungen i samband med detta göra hela Kajsa's stylig "lesbisk". Inget illa menat nu, men hennes hår, smink och kläder känns gjorda som för en lesbisk stereotyp. Hon ser lesbisk ut. Ja, nu tar folk säkert illa upp, men sorry vissa människor ser lesbiska ut, precis som man kan se på vissa killar att de är gay.

Vad tycker ni om QXs jobb på Kajsa?
– Lika lesbisk som jag känner mig i dag, lika heterosexuell kände jag mig när jag var ihop med Måns. Men när jag blir gammal och jag ser tillbaka på mitt liv så kanske man kan se att jag är bisexuell.

xoxo,
Vicky

6 comments:

Monia said...

hej kära du :) Jag vann ju presentkortet från Memories for Life här i din julkalender. Jag har mejlat dig, men fortfarande inte fått något svar - har du fått mejlet? jag är så rädd att det ska ha hamnat i skräpposten eller något så att jag inte får min vinst :( Jättegulligt om du svarar hur jag får mitt presentkort, så jag slipper oroa mig mer^^ Och du: TACK så hemskt mycket, jag är verkligen överlycklig! Kram Monia

Linn - Norge said...

Jeg ble egentlig ikke overrasket, men vet ikke hvorfor jeg ikke ble det. Jeg mener det er bra hun kom ut for det kan hjelpe andre i samme situasjon. Men forstår at folk blir sjokkert.

2000aldrig said...

2000aldrig applåderar Kajsa Bergqvist

http://bit.ly/tvbi2E

Vicky M said...

hej Monia!

har haft mycket att göra, så har inte svarat på mailen bar skickat adresserna vidare till ansvarig, så du borde få ditt presentkort i brevlådan inom snar framtid :)

GlamPuss said...

Ja hennes styling ar lite androgyn sadar, fast hon har val aldrig varit sadar superfeminin kanske :)

En Bitter Blondin said...

Håller med! Hennes tjej var väldigt feminin däremot.