Wednesday, December 28, 2011

Ställen för föräldrar med barn under 2 år

De flest som känner mig vet att jag inte är speciellt glad för barn. Eller typ inte alls. Jag väljer ut "mina" barn och dessa gillar jag, andra...ja... Jag hatar barn på caféer, restauranger, affärer, flyg, bussar, ja you name it. Överallt var de inte borde vara och de skriker och skriker och skriker.

Elina flög hem till USA precis, första klass och nämnde där problem med bebisar (Glam Puss -
Varför tillåts barn i första klass på flyg). När jag flög upp till Stockholm satt också en mamma och pappa med en 6 månaders bebis bakom mig. Han började skrika och jag tänkte "great, why me?!" Men ganska snabbt lugnade han ner sig och var lugn under hela resan, så jag hade tur.

Håller dock helt med Elina att betalar man för en första klass biljett, så vill man verkligen kunna vila under sin flygtur och slippa barn, skrik etc. Barn under 2-3 år borde vara förbjudna i dessa delar. Ja det låter krasst, men om ni tänker efter så är det inte mer är rätt när man betalar typ 50 000kr för en flygbiljett till USA att man ska slippa barnskrik under större delen av resan, utan få lugn och ro.

Jag förstår inte varför man i Sverige och övriga världen inte gör barnförbud på restauranger och caféer för barn under 2år. Att man istället öppnar caféer för just barnföräldrar där de kan träffas och där ingen bryr sig om någon skriker och gormar, för att "man är van vid det".

Och nej, man behöver inte ha med sig sina småbarn på restaurang, då kan man fixa barvakt, för vi andra vill faktiskt kunna sitta där ett par timmar utan att behöva lämna stället med sprängande huvudvärk.

Något av det värsta jag vet är dock barn som skriker och vrålar och föräldrarna bara skiter i det, typ bara stänger av och fortsätter med sitt...Gör det hemma om du vill, men ha lite respekt för folket runt om kring dig när du är på stan.

Vad tycker ni om det hela?


xoxo,
Vicky

1 comment:

GlamPuss said...

Japp fattar verkligen inte hur de tanker!