Thursday, February 09, 2012

Attackfasen är över, dags för Cruisefasen

8 dagars Attackfas (Dukan Dieten) valde jag att köra, vilket innebär att Cruisefasen börjar för mig idag. Cruisefasen går ut på att man varvar en ren proteindag med en protein+ grönsaker dag till min stora förtjusning då jag saknat grönsakerna MULTUM. Cruisefasen ska man hålla på med tills man nått sin målvikt. Här är de grönsakerna som står med på 100-listan.
  • Kronärtskocka  
  • Sparris  
  • Aubergine  
  • Rödbeta  
  • Broccoli/Lila broccoli  
  • Kål (alla typer)  
  • Morot  
  • Selleri/Rotselleri 
  • Sallad  
  • Zuccini 
  • Gurka 
  • Fänkål 
  • Färska bönor/sockerärter  
  • Purjolök  
  • Svamp  
  • Lök  
  • Palmhjärta  
  • Paprika  
  • Pumpa/squash    
  • Rädisa  
  • Rabarber  
  • Sallad  
  • Soyabönor  
  • Spenat 
  • Kålrot  
  • Mangold 
  • Tomat  
  • Kålrot
Hur mycket har jag gått ner då? Ja, det är svårt för mig att säga då jag just nu har min röda vecka och är uppsvälld etc. Just nu säger vågen -2,5kg, men jag tror att den rätta vikten kommer visa sig om en två dagar när min kropp har släppt på allt extra vatten.


xoxo,  
Vicky

1 comment:

Elina said...

Grattis till en bra viktnedgång så här långt :) Kul att det funkar! Hur tycler du det är annars?? Funkar det bra?? Puss <3