Wednesday, August 29, 2012

Out with the girls :)


Aska & Marta hämtade upp mig på hotellet och vi begav oss till ett ställe som heter Szpilka (högklackat). Beställde in något att äta och Mojitos. Aska fick världens största äpplekaka (szarlotka), jag lovar den vägde ca över ett halv kg..haha... Medan jag för 33zl (vilket inte är lite i Polen) fick en knapp tomat, några bitar billig mozzarella och en halv snittad avocado. Men trevligt hade vi :)  

 
Och vi generade vår servitör...haha... fast han var duktig att sätta sig i den sitsen själv.  

Marta beställde nämligen in en hallonsmoothie och så fastnade kärnorna i sugröret:
Marta: Ey, ale to nie idzie.  - ey, men det funkar inte.
Vicky: Ciagnij mocniej no. - sug hårdare.
*Marta ciagnie* - *Marta suger*
Kelner: No, jeszcze troszke juz prawie poszlo. - Servitör: ja, bara lite mer, ja nu nästan, snart.

Sen gapflabbade vi och han förvann från vårt bord...haha...
 Efter ett tag dök även Ania upp. Blev en del gamla minnen och sen bestämde vi oss för att göra vårt "Charlies Angels - Good Girls Gone Bad" foto 5 år senare, men visar er sen..haha..


 Jag, Aska, Marta, Ania
 
Strax efter 23 lämnade vi stället, bjöd med Ania tillbaka till Mercure för att stanna med mig över natten. Jag menar vem vill inte sova på hotell om man har chansen? Och för det andra hade hon mycket närmre till jobb från centrum än om hon hade sovit hemma, så vi snackade typ till 2-3 på natten..hehe.. 
 

xoxo, 
Vicky
 Follow Me on Twitter VicktoriaM

4 comments:

*Anulka* said...

skoro zostałam zaproszona to musiałam skorzystać :P Tym bardziej że nie widziałysmy się od marca :) heheh oj tam troszkę po plotkowałyśmy - nie ważne że do aż tak poźnej pory :P

Vicky M said...

hehe <3

Malin said...

Såg jättetrevligt ut!
Haha sjukt att det är hela 5 år sen och 6 år sen den galna tyskresan haha. Vi börjar bli gamla ;)

Vicky M said...

hhaha...nää Malino vi e unga :P