Wednesday, November 14, 2012

Är du också morgontrött?

Är du alltid morgontrött oberoende på vilken tid på morgonen/förmiddagen som du går upp? Andréa skrev ett intressant inlägg om detta om att mörk choklad kan hjälpa. 

För mig personligen så ska jag helst inte störas de första 15-20 minuterna, inget hej, god morgon eller liknande för jag hugger huvudet av dig typ.
Ett bra tips är att ha en bit mörk choklad vid nattduksbordet. Ät det på morgonen innan du kliver upp. Choklad stimulerar hjärnan och innehåller teobromin, som accelererar koncentrationsförmågan, ej helt olikt koffein, men är aningen svagare. Choklad innehåller också antioxidanter som är upplyftande. Så, mitt tips är att du köper mörk choklad och tar en bit på morgonen, dels innan du kliver upp och sedan även till kaffet. Absolut inte stora mängder, det räcker med en liten bit.

Läs Andréa's hela inlägg HÄR
Någon som har testat eller tänker? Mitt problem med detta sätt är att jag inte är så mycket för sött, speciellt inte på morgonen :/

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM

2 comments:

Tasja said...

Finns ju bitter mörk choklad.

Jag blir inte piggare av det, inte ett dugg. Käkar ibland mörk choklad när jag har hosta och inte vill ta till Cochillanan (alltså när hostan inte är så hemsk). Funkar! Men lika trött är jag för det. Men så som hon skriver verkar det ju mer som det verkar på dåligt morgonhumör inte trötthet. Jag är trött men inte sur på morgonen.

Vicky M said...

hmm..kan vara så :)