Thursday, November 15, 2012

Tips; Solarium & D-Vitamin

Efter alla gråa dagar här på senaste, så kände jag verkligen att jag behövde lite sol & värme idag, så blev ett besök på Solsystemet.

Jag solar solarie lite då och då, eftersom jag hatar att vara blek. Tänkte ge er lite solarietips då ingen väl vill ha den orange:a solariebrännan. 
  • Första gången ni går för att sola så sola endast 8minuter. Efter 2-3 dagar går ni och solar 10 minuter. Och efter ytterligare 2-3 dagar 10-12 minuter till. Detta ger er en bra bas solbränna. 
  • För att uppehålla bas solbrännan så bör ni sola ungefär 1 gång i veckan 10-12 minuter.
  • Sola ALDRIG mer än 12 minuter (jag vet vissa ligger i 20 minuter och ännu mer, men de ser ut därefter).
  • Dagen ni ska sola, lägg en ansiktskräm med 10-15 SPF (själv använder jag Lancôme Hydra Zen Neurocalm dagligen) . Ni blir bruna iaf, men ej brända eller röda, plus att ni skyddar ert ansikte.
  • Ansiktet är den delen som får färg snabbast, känner ni att det börjar bli "too much" under en session, så kan ni alltid sätta ner styrkan på ansiktsdelen.
  • Ha alltid fläkten på full effekt för ansiktet.
  • Efter solningen smörj in er direkt med någon form av lotion. Inte efter att ni duschat utan direkt efter.
  • Tänk på att inte duscha direkt efter solning, utan först på kvällen (sorry ni får stå ut med att lukta solarie).
  • Tar du Betakaroten? Detta är din värsta fiende när det gäller solariesolning. Betakaroten ska sk. hjälpa dig att behålla din solbränna längre, men i kombination med solarie gör det att din hud får en orange nyans, så på sommaren i kombination med vanlig sol går det bra, men i kombination med solarie är det ett BIG NO NO.
  • Glöm inte att tvätta av dig under armhålorna innan du lägger dig för att sola, deo lägger sig som ett skynke och du får ingen jämn färg.
 Och personligen gillar jag Ergoline bäst när det kommer till solariesängar.

 xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: