Saturday, January 12, 2013

Det knyter sig i magen på mig

Har de senaste kvällarna läst första boken ur Fifty Shades (of Grey) Trilogin, på engelska såklart. Jag förstår inte att folk tycker den är sexig. Det knyter sig i magen på mig, jag blir äcklad och det gör typ ont i magen på mig när jag läser delar av den. Jag tycker inte Christian Grey är sexig, inte mystisk, bara någon form av sjuk. För mig är boken en förnedring. Not my cup of tea asså. Ändå vill jag fortsätta att läsa den. Skummar dock igenom sexpartierna snabbt då jag är mer en doer än reader, tycker bara det blir tråkigt, det jag gillar är sakerna som händer emellan, det som leder upp till the encounters och sätten som Ana försöker ändra (och kanske lyckas) Christian.

Min favorit i boken är Ana, hon är klockren och jag skrattar, speciellt när det gäller "bråken" med hennes undermedvetna. Så nu ska jag plocka upp boken och läsa lite till. 
 

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: