Monday, January 14, 2013

Lilla Jag

Fortfarade oinspirerad, men för att inte tråka ut er helt, så har jag "snott" denna intervjun som Lillami gjorde med mig i oktober förra året någon gång.

Vilken tjej!
Jag kikade in för att ställa lite busiga frågor, och fick reda på att hon just nu jobbar med inspelningen av nya Wallander filmen!
Följ med & upptäck en jätte spännande, och dessutom supersnygg bloggerska!
Hej Vicky M, som driver bloggen Confessions of a shopaholic
Underbar blogg! Som en stor rosa pralin!
Som en tidning man vill krypa upp i soffan med och lusläsa !
Du är spännande, ditt sätt att skriva är fångande!
Hela din blogg är Super mums!
Citerar dig :
”Galet liv i Malmö, Hufvudstaden och runt om i världen, resor, studier, fotograf- & journalist-jobb,
fashion & boys skålas ner med ett eller ett par glas champagne!
en viftande hund ”


Det får mig att nyfiket undra :
Vad är det för viftande hund du har ?
Vicky M-
Jag har en Amstaff-mix som heter Trewor och är 2,5år gammal :)
Hur skulle dina vänner beskriva dig ?
Vicky M-
Spontan, shopping- & killgalen (fast jag inte förstår varför egentligen, jag tycker att jag är ganka normalt killintresserad ..hehe… som alla andra typ. Självsäker och impulsiv.
Du bor i Malmö, är du därifrån också ?
Vicky M-
Mina föräldrar är från Polen och jag är även född där, fast fram till jag var 3 år så bodde vi hälften hälften i Polen och Sverige (Stockholm).
Vad studerar du ?
Vicky M-
Har studerat i Österrike, min major är psykologi, har dock studerat en massa språk som ryska, franska, engelska och u senast har jag börjat med portugisiska också.
Och vad är det för spännande fotograf & Journalist jobb du är ute på?
Vicky M-
Har jobbat de senaste åren med värld cupen i backhoppning, men de senaste 2 åren har jag taggat ner mycket där. Efter 10 år i den branchen så har jag tröttnat. Man har liksom varit överallt i Europa och man känner alla, livet blir liksom monotomt på något sätt och det är något som jag inte fixar. Jag måste ha en massa saker som händer runt om kring mig hela tiden annars blir jag uttråkad. Men visst är det kul att göra tv-jobb och skriva artklar, men det är inte där jag ser mig själv i framtiden och då måste man våga ta steget att lämna gammalt bakom sig.
Vart dricker du helst ditt glas champagne ?
Vicky M-
Varsom helst..haha… Men främst skulle jag säga i gott sällskap. Har jag bara kul så kan jag dricka champagne överallt :) USA är dock mitt favoritland i världen. Älskar ”the american style of living”. Annars gillar jag London väldigt mycket och även Nice :)
Vart i Världen har du rest ?
Vicky M-
Jag har rest mycket, praktiskt taget varit i hela Europa, stora städer som små, och även olika mindre kända byar inom backhoppningsjobbet. USA, Dubai, Tunisien. Har dock aldrig varit i Asien faktiskt eller Australien :)
Om du måste välja , resa för att uppleva/ se saker,
skidsemester, eller bad&sol, vad väljer du?
Vicky M-
1. Bad&sol – ÄLSKAR värme
2. Uppleva
3. Skidsemester – skidor är kul, men för en dag skulle aldrig åka iväg till kylan för en vecka..hehe… Finns mycket bättre resor att slösa pengar på :)
;
Vart reste du sist, och vart blir nästa resa ?
Vicky M-
Kom hem från Los Angeles för bara en vecka sedan, spenderade hela september i USA. Nästa resa bir en kortresa till Polen, annars så planerar jag några veckor till i USA i slutet av November.
Har du någon gång rest till ett ställe du inte vill återvända till?
Vicky M-
hmm…tror faktiskt inte det. Alla städer har sin charm, emn har faktiskt aldrig varit någonstans där jag tänker usch och fy. Skulle väl isf vara Drammen/Vikersund i Norge under VM där. Världens sämsta organisation, så dit återvänder jag nog aldrig.
Vart i Sverige har du varit och rest ?
Vicky M-
När jag var yngre var vi runt mer i Sverige. Har varit på skolresa i större delar av Skåne och även när jag hade mina hästar så var man jue iväg och tävlade i större delen av Sverige. Falun är det högsta jag varit i, och Skara Sommarland har jag spenderat många somrar på, annars har det inte blivit så mycket Sverige, förutom Stockholm då :)
Hur många resväskor äger du ?
Vicky M-
Tror jag har 3st stora nu, jag brukar faktiskt använda en resväska tills den går sönder, då köper man ny

Använder du flipp-floppar ? :P

Vicky M-
Grin, Älskar flip-flops :D


Yeah ! :D
Vad är det pinsammaste du varit med om under en resa?
Vicky M-
Vet faktiskt inte, händer en massa ”skoj” alltid, men har nog aldrig varit med om något riktigt pinsamt.
;
Om du fick åka tillbaka och återuppleva en resa, vilken skulle du då välja?
Vicky M-
Bartenderutbildningen på Magaluf var sjukt kul. Annars har alla resor haft sina ups and downs, jag vill ha nya upplevelser :)
” Tvingar” du dina vänner att sitta och kolla på dina resbilder? :D ,
Alltså att du samlar dem i soffan medan du går igenom bild efter bild
Vicky M-
Grin..haha..inte vänner, men familjen..haha.. Fast då blir vissa bilder bortcensurerade..haha..


Vad ska du göra nu när du svarat på mina frågor ?
Vicky M-
Ska faktiskt köra iväg om 30min och jobba med den nyaste Wallander-filmen som spelas in just nu :) Ska bli riktigt skoj!
Vad spännande! Berätta mer! :D
Vicky M-
Wallander kan jag tyvärr inte berätta mer om…
Får du verkligen inte säga något alls om det du gör ? :P
Vicky M-
Nope, ska ju spela en miniroll men kan inte säga som vad eller så :)
Låter jätte roligt & Spännande, Ser fram emot att se dig i Wallander!

xoxo, 
Vicky
 Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: