Thursday, January 10, 2013

Min hårrutin

När jag hittar något som jag älskar, så håller jag mig till det. Nu i över 1 års tid har jag varit supertrogen Kérastase

Jag tvättar håret med: Kérastase Bain de Force Architecte (250ml ≈ 269kr)

Lägger i conditioner: Kérastase Resistance Ciment Anti-Usure (200ml ≈ 279kr)

Ibland blir det inpackning: Kérastase Masque Force Architecte (200ml ≈ 379kr)


Handdukstorkar håret, sen låter jag alltid mitt hår självtorka, d.v.s. om jag inte har bråttom och ska iväg på något där jag måste fixa håret. 

I det handdukstorkade håret sätter jag i: 1½ pump Kérastase Elixir Ultime (om oljorna har jag skrivit HÄR) (125ml ≈ 359kr)
Kammar igenom det och sätter i: en klick Kérastase Volumactive Mousse (150ml ≈ 249kr)


Eller om jag vill ha det lite rakare så blir det: TIGI S-Factor Seriously Straight (200ml ≈ 269kr)


Om jag ska föna håret eller platta så åker detta i: Kérastase Ciment Thermique (125ml ≈ 279kr)

 Shine-sprays och hårspray använder jag bara om jag ska ut och då är det denna: TIGI Rockaholic Fun Times (400ml ≈ 299kr)



Eller ett billigare alternativ som jag älskar p.g.a. doften och flexibiliteten: Fructis Elastic Power Fix (250ml ≈ 39kr)

Nu tycker säkert en hel del av er att mina hårprodukter är dyra, men jag anser att man ska lägga pengar på bra hårprodukter. Speciellt balsam som r något av det viktigaste vi tillför håret och även en riktigt bra produkt som vi tar i håret efter att vi handdukstorkat det.Ett annat plus med bra produkter är att de är väldigt dryga.
 

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

2 comments:

Tasja said...

Haha, själv kör jag med Clearsil schampoo och nått balsam som jag för dagen tyckte luktade gott och var billigt. Thats it!

Och varje gång jag går till frisören, det händer ungefär 1 gång per år, ibland lyxar jag till det med 2 gånger (yay!) så suckar de hänfört över mitt tjocka, blanka, välvårdade hår. Och jag fnissar på mig!

Fast jag låter det nästan alltid självtorka i alla fall. Så jag misshandlar det inte fullt ut. Fast om jag måste blåsa det torrt, är det helt utan värmeprodukter eller så.

Vicky M said...

du fibblar jue dock inte heller så mycket med ditt hår med färgningar, värmeverktyg etc. det sliter sjukt mycket och då behöver man nåt extra. sen är blont hår mycket känsligare än mörk, så det gör jue sitt också :)