Saturday, January 26, 2013

Never mera tåg

Jag och tåg går inte riktigt ihop, fattar inte varför jag inte tog flyget upp, eller jo, för det kostade 5 gånger så mycket  som tåget denna fredag. Först så funkar inte internet :/ Sen efter 1h30min resa  (strax innan 11) kommer vi fram till Alvesta och får besked om att någon kabel gått av och det innebär försening och mer besked kommer så fort de vet något.  Efter 10min får vi beskedet att det är totalstopp fram till 14.00!!! WTF?!?!?!  Men som tur är efter ca 30min till så är allt fixat och tåget kan rulla vidare med en försening på endast 45minuter.

10 min senare: "p.g.a. att det varit totalstopp, så är det många tåg om spåren, så det kommer gå lite sakta fram ett tag framöver, vi vet inte riktigt hur det kommer påverka vår tidsplan" - ja det var iofs väntat.

Efter ytterligare 10 min: "Vi undersöker just nu ett av tågets hjul som vi tror har fått en större hjulplatta, så vi kommer stanna en stund" -WTF?!?! Kunde de inte gjort det under den timme vi var fast?!?!

"Mina damer och herrar p.g.a. vårt hjulproblem har vi tappat lite mer tid, nu är vi alltså 80minuter försenade"


Och så fortsatte det, "nu är vi 2h försenade, nu är vi 3h försenade. "nu får vi stå här ett tag, vi vet inte hur länge vi får stanna här, för det är enkelspårigt"

Ja, att åka tåg är alltså inte min forté.

I slutändan var vi 2h 45min försenade.
 
xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM

2 comments:

Heponimake said...

Men herregud! Fattar inte vad de håller på med! När vi bodde i närke så gick pontus i grannstaden i skola... Det var en tågresa på ca 10 minuter. Men han var ALLTID försenad - ingenting funkade. Inga bussar fanns det heller som timade in tiderna?
Usch - så det är!
Undviker sj faktiskt....

Vicky M said...

KATASTROF säger jag bara...