Wednesday, February 27, 2013

Fifty Shades Darker inte lika fucked up

Andra boken; Fifty Shades Darker ur Femtio Nyanser av.. trilogin är utläst. Av E L James och såklart läser jag böckerna på orginalspråk. För mig är det något som inte fångar mig med boken, man vill läsa vidare, men man har inget problem med att lägga ifrån sig boken efter att ha läst ett kapitel. Vad denna boken saknar är även Ana's superroliga "medvetande". Medvetandet finns där, men hon fäller inte de superroliga kommentarerna som gjorde att jag skrattade högt när jag läste första boken. Och ännu en gång så tycker jag att sexscenerna är alldeles för långa, och det känns som om författaren bara kopierat orden från den förra sexscenen och satt in de i nästa, känns som man läser exakt samma sak igen, så ännu en gång skumläser jag genom sexscenerna (not my cup of tea) och försöker komma till något som utvecklar boken istället. Däremot knyter det sig inte i magen på mig längre, då sexet blir mer "civiliserat" och inte förnedrande. 
Daunted by the dark secrets of the tormented young entrepreneur Christian Grey, Ana Steele has broken off their relationship to start a new career with a US publishing house. But desire for Grey still dominates her every waking thought, and when he proposes a new arrangement, she cannot resist. Soon she is learning more about the harrowing past of her damaged, driven and demanding Fifty Shades than she ever thought possible. But while Grey wrestles with his inner demons, Ana must make the most important decision of her life. And it's a decision she can only make on her own... 


Detta skrev jag under tiden jag läste första boken: http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2013/01/det-knyter-sig-i-magen-pa-mig.html
 

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: