Tuesday, February 12, 2013

Tydligen är det Fettisdagen


Japp, idag är tydigen fettisdagen (tlusty czwartek, pancake day, Faschingsdienstag), fick jag såklart reda via Twitter. Känns som man får reda på allt via Twitter nowadays. Iaf, betyder väl att man får åka iväg till något bageri och köpa semlor. 

I torsdags var det "fettisdagen" i Polen, eller som det heter fettorsdagen där. Då äter man "paczki"/munkar. Blev dock inga köpmunkar där inte, min mamma bakade munkar själv, för jag gillar ingen fyllning...haha.. Ja, jag vet jag är lite konstig :P Eller jo, vaniljfyllning går bra, men annars äter jag typ bara munken runt fyllningen, sen slänger jag resten :P

 

xoxo,  
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM

1 comment:

|| mannen som kan prata om hundar || said...

Det är gott med semlor :)