Wednesday, March 27, 2013

En helikoptertur i planerna

Finns en massa roligt som jag vill göra under tiden som jag är här i Brasilien och Rio de Janeiro och då menar jag inte bara resmässigt. En sak till exempel som jag absolut tänker göra är att ta en helikoptertur över staden och alla öarna. Måste vara en helt amazing view. Kostar dock ganska mycket här för en 8 minuters tur, men är väl värt pengarna. För hur ofta får man se en stad uppifrån?


Bland annat helikopterturer är något som Zuperbox.se erbjuder, men självklart även en massa andra upplevelser.  Just nu har de till och med ett erbjudande i Stockholm där man kan få köpa (eller varför inte ge bort i påskpresent?) en helikoptertur till det fantastiska priset 499kr! Hur sjukt billigt är inte det? Hade jag varit i Stockholm nu, så hade jag lungt hoppat på erbjudandet med mina kompisar :) Vem vill inte se vår vackra huvudstad från ovan?

Något annats som jag gärna gör när jag kommer tillbaka till Sverige (något jag faktiskt har velat göra i typ år och dar nu) är fallskärmshoppning. Något jag absolut inte vågar göra i ett land som Brasilien - that's for sure! Någon med som skulle vilja göra något "flygigt"?
 

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: