Saturday, March 02, 2013

Jag förutspår: Andra Chansen

Ikväll är det Melodifestivalen och Andra Chansen. I år skippar man duellerna och fortsätter göra som i deltävlingarna. Dvs 8 blir 5, 5 blir 4. Sedan får de resterande 4 bidragen göra upp i 2 dueller. 1:an mot 4:an och 2:an mot 3:an, men man vet inte vem som hamnat var. Såhär förutspår jag att det går:

Cookies N Beans – "Burning flags"
Eric Gadd – "Vi kommer aldrig att förlora"
Anton Ewald – "Begging"
Erik Segerstedt & Tone Damli – "Hello goodbye"
Caroline af Ugglas – "Hon har inte"
Martin Rolinski – "In and out of love"
Robin Stjernberg "You" 
Behrang Miri "Jalla dansa sawa"

Top 5:
Anton Ewald – "Begging"
Behrang Miri: "Jalla dansa sawa" 
Robin Stjernberg: "You"
Erik Segerstedt & Tone Damli – "Hello goodbye"
Caroline af Ugglas – "Hon har inte"
(Martin Rolinski – "In and out of love")

Top 4
Anton Ewald – "Begging"
Robin Stjernberg: "You" 
Erik Segerstedt & Tone Damli – "Hello goodbye"
Behrang Miri: "Jalla dansa sawa" 
(Caroline af Ugglas – "Hon har inte")

Vidare till finalen:
Anton Ewald – "Begging"
Robin Stjernberg: "You" 
(Behrang Miri: "Jalla dansa sawa") - Jag hade valt denna istället för Robin, men tror inte svenska folket gör. 


 

Sen finns det en möjlighet att Erik & Tone går vidare, fast personligen tycke rjag att låten är dålig, beror på hur mycket tonårsfans som röstar.
xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

2 comments:

Heponimake said...

Åh önskar jag hängde med vad du skriver om, men - jag har missat så många deltävlingar pga jobb på helger o naturligtvis jobbar jag ikväll oxå! :(
Men hoppas den "rätta" kommer vidare!

Ha en fortsatt fin helg vännen!

P.s nu börjar jag sakta men säkert kliva fram ur "mörkret" o kommer hänga med i bloggarnas värld igen! ;) D.s

Unknown said...

kram gumman! <3