Tuesday, March 26, 2013

Sponsrad video - Sponsrad Video: Mama - Official Trailer

Nu när jag är här i Rio de Janeiro, så trodde jag först att jag skulle missa alla bra filmer som kommer och går på bio. Då endast 1 av 10 brasilianare talar engelska och typ det mesta på tv är dubbat (på portugisiska) så trodde jag att då är väl alla filmer på bio dubbade också. Tur för mig fick jag reda på att det typ är hälften/hälften (d.v.s. till och med bättre än det var när jag bodde i Österrike),  d.v.s. ibland visas filmerna med dubbning och ibland sänds de med undertexter. En film som jag gärna ser är Mama. En thriller som verkligen verkar jättebra - i alla fall om man ser till trailern.
Guillermo del Toro presenterar MAMA, en övernaturlig thriller som berättar den skräckinjagande historien om två små flickor som försvann in i skogen den dag då deras mor mördades. När de flera år senare räddas och ska börja ett nytt liv upptäcker de snart att någon eller något fortfarande hemsöker dem om natten.

För fem år sedan försvann systrarna Victoria och Lilly spårlöst från sin trygga förort. Sedan dess har deras farbror Lucas (Nikolaj Coster-Waldau) och hans flickvän Annabel (Jessica Chastain) tröstlöst sökt efter dem. Efter att paret hittat flickorna vid liv i en gammal stuga förbyts glädjen över upptäckten i en undran om flickorna verkligen är de enda gästerna som de har välkomnat in i sitt hem.

 

xoxo, 
Vicky
 Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: