Thursday, October 17, 2013

Dermaceutic I Love

Efter att ha provat DermaceuticErica's rekommendation så har jag blivit helt fast för deras produkter. De  kittlar i huden när man sätter på de och jag tycker effekten är sjukt bra efter att ha använt de ett par månader.

Har testat lite olika av deras krämer och produkter. Använder deras TurnOver nattkräm och deras Foamer 15 om rengöring (ca 2-3 gånger i veckan).

Som dagkrämer har jag provat K-ceutic, Serum C25, Sun Ceutic. Efter att jag kommer hem till Sverige igen så ska jag prata med Erica och se vilken hon tycker kommer vara bäst för mig. Jag gillar att Sun Ceutic har SPF50, men den känns ganska vit när jag sätter den på mig. Dock blir jag alltid "bränd" av minsta lilla sol i ansiktet även ej sommartid är den är bakom moln, så en dagkräm med solskyddsfaktor är ett måste. Bara min BB-kräm från BareEssentials SPF20 räcker inte.


Foamer 15Foamer 15 är en lugnande, återfuktande och hudföryngrande rengöring.
15% glykolsyra, lätt exfolierande.
Lugnande, antiinflammatorisk och återfuktande.

 

K Ceutic
K-komplex är ett vävnadsreparerande ämne som återställer hudes mikrocirkulation så att ödem och rådnad minimeras.
E-vitamin skyddar cellmembranen mot fria radikalers skadliga verkan.
C-vitamin främjar kollagensyntesen och optimerar cellförnyelsen.
Sojaflavonoidliposomer associeras med ett FPS 40-solskyddsmedel för att motverka pigmentojämnheter.
Irritationsindex noll, dermatologiskt testat.
K Ceutic skyddar och är samtidigt närande tack närvaron av karitesmör och aloe vera.


Serum C25
Serum C25 innehåller en banbrytande formulering med antioxidanter som gör det möjligt att effektivt motverka fria radikaler och ger ett tryggt skydd mot solens strålan och luftföroreningar. På så sätt kan de utlösande faktorerna för rynkor och fläckar hållas i schack och begränsas.
Askorbosilan C (stabilt derivat av C-vitamin), skyddar kollagenfibrerna och upprätthåller hudens hydrering.


Sun Ceutic
Sun Ceutic erbjuder en ljusskyddsfaktor FPS 50+ och motverkar därmed uppkomsten av pigmentära fläckar.
En kombination av mikrofördelade minerala och kemiska filter ger optimal lenhet och perfekt transparens.
Sun Ceutic innehåller ett kraftfullt närande och åldringsmotverkande komplex.


Turn Over
Glykolsyran eliminerar cellrester och döda celler från hudens yta och ger huden en sammetslen och föryngrad aspekt.
Genom sin stimulerande verkan på cellförnyelsen försenar TurnOver hudens åldringsmekanism, bl.a. uppkomsten av rynkor och smårynkor.


xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: