Wednesday, October 16, 2013

Ta en picknick i skidbacken eller på stranden?

I Sverige annalkas vintern sakta, men säkert. Folk börjar kanske planera picknickar i skidbacken med varm choklad och picknickbröd. Mys! Här i Brasilien annalkas sommaren (fast man inte kan se det speciellt idag, 23 grader kallt och regnigt, bläää). Hade dock gärna planerat en picknick här, ni anar inte hur mycket jag saknar tunnbröden. Inte för att jag är något superstort bröd-fan, men maten som finns att köpa här i butikerna är under all kritik (eller ja, jag är VÄLDIGT kräsen med min mat). 

En macka gjord på tunnbröd just nu hade gett mig mer tillfredställelse än en hummer. Sitter just nu och äter någon wannabe grekisk jogurt med bananmüsli - ingen god frukost. Så nej, är det något jag saknar från Sverige så är det faktiskt, tro det eller ej maten. Den vanliga maten såsom, laktosfri mjölk, grekisk jogurt, tunnbröd, normala pastasåser (ve och fasa för hur pastasåserna smakar här) och sedan något som hade passat perfekt till tunnbrödet, pålägg. Normala pålägg, för dessa här är också under all kritik.

Så nästa gång ni äter ett tunnbrö, ät ett för mig med ;)
picknickbröd
xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: