Thursday, October 09, 2014

Fördomar och Okunskap

keep-calm-and-keep-doing-fillersIbland blir jag riktigt arg, detta har kanske inte direkt med mode att göra, men jag tycker det är ett inlägg som många borde läsa. Tar ett urdrag ur min ordinare blogg, vill ni läsa hela inlägget och se alla bilder så hittar ni det HÄR

Jag kan bli sjukt irriterad på folk som uttalar sig om saker de inte har den minsta kunskap om. Jag vet att “skönhetsingrepp” är väldigt provocerande för vissa. Fast det i dagens läge är så att nästan alla gör det – för believe it or not, så behöver det inte synas och direkt vara en Lolo Ferrari för att man gör något. Ja förstår inte varför vi i dagens läge ska behöva “gömma” att vi gör något för att vi är rädda för vad “folk ska säga” eller hur de ska se på oss, döma oss. Att spruta lite botox i pannan eller Resytylane i läpparna är lika noralt som att gå och färga håret.

Fördomar är ett stort problem, men främst tror jag det handlar om okunskap. Okunnighet om vad Botox oh Restylane verkligen är. Det är inget gift vi sprytar in i oss. Hyaluronsyra, det som Restylane är, är något som vår kropp har naturligt i sig, när vi sprutar in det där var det behövs så hjälper vi bara kroppen att boosta upp med något som redan finns i oss. Jag vet att folk kan säga att jag är fake, plastig etc. But actually I don’t really give a fuck, jag skäms inte för vad jag gör och jag visar gärna upp det. Och jag kan lova er att många fler i er närhet har gjort något än ni tror, skillnaden mellan de och mig är att jag berättar när jag gör något.  Jag är sjukt ytlig och självdömande när det kommer till mig själv och kan jag ändra på något som stör mig, så varför ska jag inte göra det? 
fortsätt läsa HÄR

 xoxo, 
Vicky 
Bloggar även på http://vicktoria.lillatorg.nu
Follow Me on Twitter VicktoriaM!
Follow Me on Instagram vicktoriamurawska   

No comments: