Thursday, October 23, 2014

Ibland önskar jag att jag var ett IT-geni

Jag må inte vara helt tappad bakom flötet när det kommer till IT och jag har lärt mig ganska mycket under åren jag bloggat. Jag suger åt mig som en svamp när jag får reda på något nytt. Allt vad gäller koder och uppbyggnad av hemsidor, men jag önskar jag vore mycket bättre på det.

Hur coolt vore det inte att kunna bygga sin egna hemsida helt från scratch, att få den exakt så som man vill ha den. Om det skulle uppstå tekniska problem så kunde jag lösa de själv och inte behöva maila supporten. Har aldrig gått i IT-tankar innan, men nu börjar jag komma fram till att det vore faktiskt intressant att bygga hemsidor eller t.o.m. olika program till företag helt efter deras önskan.

Samtidigt kunde man få tänka själv och ge företagen råd på vad som "säljer" när det gäller hemsidorna, hur man får ut mest av uppbyggnaden av sidan och vad som är inne just nu. Lite typ mode fast IT-inriktat :) servicesoft är ett proffsigt företag som sysslar just med detta. En sak jag gillar med de är deras slogan "When control counts" - så himla viktigt ellerhur?!

Har ni någonsin tänkt i de banorna? Att jobba med IT, hemsidor och programering.
Vicky 
Bloggar även på
http://vicktoria.lillatorg.nu
Follow Me on Twitter VicktoriaM!
Follow Me on Instagram vicktoriamurawska     

No comments: