Sunday, December 14, 2014

Catering All the way!

På tisdag vankas det julmingel hemma hos mig. En del bloggare och andra vänner kommer samlas för julmingel och Sing Star spelande...hehe..  Och som ni kanske förstår så kommer jag inte stå vid spisen, utan det kommer såklart komma catering hem till mig, så mina gäster blir väl omhändertagna. Tog mig ett tag att hitta något riktgt bra, och jag önskade så när jag surfade runt att jag bodde i Stockholm när jag såg vilken snygg och god catering som Cicada har att erbjuda. Hade passat så perfekt på mitt julmingel. Typ vattnades i munnen på mig när jag läste deras menyéer, lyssna bara på detta:
  • Koreansk miniburgare på surdegsbröd, coleslaw med koriander, sesam
  • Färskpotatissallad Caesar med hyvlad parmesan,  serveras i glas med gaffel 
  • Cajunsotat kycklingspett, het dipsås
  • Minipizza med mozzarella, ruccola, parmaskinka
  • Guacamole Bruschetta på vitlöksrostat bröd, körsbärstomater
  • Rökt laxrulle med wasabifärskost, ruccola, sesamfrön
  • Key West limepie mini
  • Minibrownie med fudge & färska bär
Give it to me now! Mina gäster hade varit i extas!

Förutom att menyn ska låta lockande, så tycker jag att något som är sjukt viktigt är hur maten ser ut, för face it, ju snyggare det är ju godare kommer vi tycka att maten smakar.

När det kommer till mig så är skaldjur en favorit, lax och räkor funkar alltid. Det är lätt och folk känner sig inte övermätta efteråt. Samtidigt så går det att göra så himla mycket snyggt av det och så blir det inte en massa kladd och matrester.

hur fint ser inte detta ut?
Ni hittar denna meny och mycket mer på www.cicada.se

Vicky 
Bloggar även på http://vicktoria.lillatorg.nu
Follow Me on Twitter VicktoriaM!
Follow Me on Instagram vicktoriamurawska      

No comments: