Tuesday, June 16, 2015

Var besiktigar du bilen?

Bilbesiktning, det angår de flesta av oss. Vilka ställen är bäst? Var är det billigast? Innan fanns bara Bilprovningen, det var skitsvårt att få en tid snabbt och de var så sjukt petiga att det inte var många bilar som gick igenom vid första tillfället utan man fick köra tillbaka på en återbesikning (och såklart betala mer pengar) - kändes alltid som de försökte lura en på pengar, så jag är tacksam att det finns andra ställen att gå till nu och min fot kommer aldrig sätta sina hjul på Bilprovningen igen.

När monopolet släpptes så dök det upp en massa nya ställen, personligen gillar jag Carspect bäst, de har bra priser, är lätta att komma till och så är de trevliga, samtidigt som det har en massa olika stationer att välja mellan.

 I dessa ekonomiska tider är det nog dock inte bara jag som försöker hitta den billigaste besiktningen att åka till. Ramlade över sajten Carly.se när jag surfade runt på nätet efter rabatter när det kommer till bilbesiktningen och där kan man välja vilken stad man vill på besiktning i och så får man upp alla ställena som finns och alla företagen direkt med priser. Även info om de har helgöppet, drop-in, gratis avbokning etc. Klockren sida. Du kan även söka på besiktning för motorcykel, lätt släp och lätt lastbil för den som behöver det. Ett nytt företag som har billiga priser och som jag inte kände till är ClearCar, man lär sig alltid något nytt ;)


---Vicky 
Bloggar även på http://vicktoria.malmolife.se
Follow Me on Twitter VicktoriaM!
Follow Me on Instagram vicktoriamurawska 

No comments: